×
Chickslovefood

Hi, welkom op Chickslovefood!

Wij zorgen voor je dagelijkse inspiratie voor snelle recepten met weinig ingrediënten. Dat doen we op deze website, via onze social media kanalen en met onze kookboeken! Enjoy! Liefs, Nina & Elise

Diner

Recept & Review: Indiase groente-bulgursalade met mango

Iedereen die ons blog een beetje volgt weet dat ik ook wat uurtjes in de week bij Yoga Magazine werk. Jep, naast roeren in de pannen lig ik ook wel eens op de yogamat. Nu zitten er in het yogawereldje ook heus wel foodies, Yoga Magazine heeft zelfs een eigen kookboek gemaakt! Een boek met 75 mega healty, yogaproof recepten.

Je begrijpt; als mijn werkgever met een kookboek komt moet ik dat natuurlijk testen. Daarom maar weer eens een aflevering in het rubriekje dat even afgestoft moet worden; recept én review (Elise, lees je mee, dit moeten we weer vaker doen!).

Okay, eerst even wat meer over het boek. Het bevat dus 75 recepten, welke allemaal al eens in Yoga Magazine hebben gestaan. Denk aan hele gezonde, uitgebalanceerd gerechten. Bomvol superfoods en de meeste vegan. Dit kookboek is gebaseerd op het yogi-dieet dat de levensenergie vergroot; het pranische dieet noemen ze dat. En dat pranische eten is weer onder te verdelen in vijf energierichtingen. En in die vijf richtingen is het boek ingedeeld, vijf hoofdstukken dus. Klinkt een beetje vaag? Ik ga er verder ook niet over uitwijden, je leest er alles over in het boek ;), maar ook als je verder niets met levensenergie of yoga hebt, ben je verzekerd van simpelweg 75 supergezonde recepten. En ieder hoofdstuk begint met een yogahouding die bij het thema van het hoofdstuk past, dat ook :).

Ik heb gekozen om een salade uit het boek te maken die ‘verhelderend’ en ‘reinigend’ is. Dat kunnen we allemaal wel eens gebruiken, toch? Ik heb exact de ingrediënten gebruikt uit het boek.

Indiase spinaziesalade met bloemkool en bulgur en verse mangochutney

Conclusie: deze salade is echt heel erg lekker. Heerlijk kruidig en lekker gezond. Ik had trouwens niet verwacht dat rauwe bloemkool zo lekker zou smaken! Je bent er wel een uur mee bezig, da’s wel een tijdje voor een salade vind ik. Erg leuk om te beseffen: mijn salade ziet er net zo uit als op de mooie foto in het boek! In dit boek staan enkel van zulke heerlijk gezonde recepten, maar bovenstaande recept is wel een van de makkelijkste, en dan doel ik vooral op inkopen doen. Je weet het; Chickslovefood.com is meestal van snel en makkelijk, met eigenlijk nooit meer dan tien ingrediënten. Je hebt voor een groot aantal recepten in dit boek veel spulletjes nodig én volop ingrediënten die je niet bij je lokale Appie kunt krijgen. Als je dat geen probleem vindt en zin hebt in een healthy boost en een flinke dosis erg originele recepten, is dit boek echt wat voor jou.

Dit heb je nodig

En zo doe je het

Dit recept is geschreven op 21-07-2014